Powtórka
Pokaz slajdów. Czas trwania: 14 min.
Zebranie wszystkich podsumowań z wszystkich lekcji.
Kurs fotografii kulinarnej
Czas trwania: 5 godzin 8 minut.
Program kursu
Lekcja 1.
Materiał wideo. Czas trwania: 52 min.
SKOMPLETUJ NIEZBĘDNY SPRZĘT
- Zarabiam już na fotografii. Co mam kupić aby relizować zdjęcia kulinarne? Jaki sprzęt szybko się zwróci? Na czym nie mogę oszczędzać? Jaki sprzęt ma najlepszą relację: cena za jakość?
- Umiem całkiem nieźle fotografować i dobrze gotować. Chcę dorobić do swojej stałej pensji sprzedajac zdjęcia w bankach zdjeć. Jak powinienem stopniowo rozbudowywać swoje zasobu sprzetowe zanim zaczną zarabiać? Czyli jak zainwestować w sprzęt aby się najszybciej zwrócił?
- Prowadzę bloga o gotowaniu. Nie chcę wydawać dużo pieniędzy. Mam więcej czasu i mogę wykorzystać światło dzienne. Ale co muszę na początku kupić?
- Pełna klatka czy cropp? Jaki aparat jest odpowiedni do fotografowania potraw?
- Jakie obiektywy muszę mieć do fotografii kulinarnej? Jak robić duże, efektowne powiększenia detali np. deserów?
- Jakie lampy muszę posiadać aby poprawnie oświetlić ugotowaną potrawę? Lampy studyjne, czy lampy reporterskie? Jekji modyfikatory światła muszę nabyć aby uwypuklić najlepsze cechy dania?
KLIENT: Hotel Wolne Miasto /Gdańsk/, ZLECENIE: Zdjęcia potraw do menu i strony internetowej,
PRODUKCJA: Agencja Foto Oko, 2013
Lekcja 2.
Materiał wideo. Czas trwania: 25 min.
OCZARUJ OŚWIETLENIEM
- Jak ustawić oświatlenie studyjne? Ile potrzebuje lamp i jakie zastosować modyfikatory światła?
- Jaki charakter światła zastosować: miękkie światło czy twarde? Jakie kierunki świacenia użyć?
- Czy oświetlenie stałe nadaje się do fotografii kulinarnej? Czy lampy błyskowe reporterskie będą spełniać swoje zadanie?
- Jak fotografować motywy przeźroczyste: butelki, karafki, drinki?
- Jak stosować punktowe światło aby akcentować ważne detale potrawy?
KLIENT: Hotel Wolne Miasto /Gdańsk/, ZLECENIE: Zdjęcia potraw do menu i strony internetowej,
ZDJĘCIA: Szymon Zduńczyk, 2013
Lekcja 3.
Materiał wideo. Czas trwania: 24 min.
ZACHWYĆ KOMPOZYCJĄ
- Z jakiego kąta fotografować: z boku, czy góry?
- Czy potrzebuję obiektywu tilt & shift? Jakie są wymagania co do obiektywu?
- W fotografii potraw da się zastosować ogólne zasady kompozycji, np. zasadę złotego podziału?
- Jaką użyć głębię ostrości: dużą, czy małą?
- Jak budować plany zdjęciowe, jak sprawić aby zdjęcie nabrało przestrzeni?
KLIENT: Dwór Oliwski, ZLECENIE: Zdjęcia reklamowe; bilbord LCD, katalogi, www,
ZDJĘCIA: Szymon Zduńczyk, 2009
Lekcja 4.
Materiał wideo. Czas trwania: 23 min.
STWÓRZ ARCYDZIEŁO: STYLIZACJA I SEKRETY FOTOGRAFII KULINARNEJ
- Jakie są najważniejsze tajniki fotografii kulinarnej? O co tak naprawdę chodzi?
- Jak zestawiać produkty ze soba aby tworzyły spójną kolorystycznie kompozycję?
- Jak rozmawiać z kucharzem? Jak tworzyć dobrą atmosferę i motywować współpracowników?
- Jakie muszę mieć podstawowe narzędzia i pomoce aby korygować kompozycję potrawy?
- Podstawowe rekwizyty w fotografowaniu kompozycji.
KLIENT: Sevensports /Pruszcz Gdański/, ZLECENIE: Zdjęcia potraw do menu i strony internetowej,
ZDJĘCIA: Szymon Zduńczyk, 2013
Lekcja 5.
Materiał wideo. Czas trwania: 27 min.
DOPROWADŹ DO PERFEKCJI: OPRACOWANIE GRAFICZNE
- Jaki muszę mieć podstawowy sprzet do obróbki, niezbedne programy?
- Jakie są podstawowe techniki opracowania zdjęcia? Jak wyostrzać, jak stosować krzywe?
- Co to jest poprawne zdjęcie? Jak to sprawdzić
- Odwieczne pytanie: plik RAW czy JPG?
Firma: Hashi Sushi /Gdynia/, ZLECENIE: Packshoty do menu, katalogu, www; PRODUKCJA: Mr.
Bloom, ZDJĘCIA: Szymon Zduńczyk, 2011
Lekcja 6.
Materiał wideo. Czas trwania: 47 min.
STWÓRZ DOSKONAŁE MENU: PRZYSTAWKA, ZUPA, DANIE GŁÓWNE, DESER
- Jakie są zasady fotografowanie surówek, płynów, mięsa?
- Jak modyfikować światło w zależności od rodzaju dania i rodzaju powierzchni?
- Jak powinno być przyrządzone np. mięso aby najlepiej wyglądało na zdjęciu?
- Jak udekorować np. nudna zupę aby efekt był piorunujący?
- Jaką taktykę stosować przy fotografowaniu zieleniny? Dlaczego to takie trudne?
KLIENT: Sevensports /Pruszcz Gdański/, ZLECENIE: Zdjęcia potraw do menu i strony internetowej,
ZDJĘCIA: Szymon Zduńczyk, 2013
Lekcja 7.
Materiał wideo. Czas trwania: 20 min.
ZACZNIJ ZARABIAĆ: OFERTA, CENNIK, PIERWSZY KLIENT
- Absolutne tajniki biznesu kulinarnego fotografa.
- Jak wycenieć zlecenia na zdjęcia potraw/żywności?
- Jak zdobyć pierwszego klienta?
- Jakie działania marketingowe podjąć? Na co wydać pieniadze a gdzie je zaoszczędzić?
- Jak skonstruować cennik? Co jest najważniejsze przy wycenie?
FIRMA: Kamienica Goldwasser /Gdańsk/ ZLECENIE: Zdjęcia reklamowe alkoholi i wnętrz; PRODUKCJA: Inventivmedia, ZDJĘCIA: Szymon Zduńczyk, 2008
Kurs fotografii studyjnej
Czas trwania: 6 godzin 5 minut.
Program kursu
Lekcja 1.
Materiał wideo. Czas trwania: 1 godzina 8 min.
SKOMPLETUJ NIEZBĘDNY SPRZĘT
- Zarabiam już na fotografii. Co mam kupić aby relizować zdjęcia studyjne? Jaki sprzęt szybko się zwróci? Na czym nie mogę oszczędzać? Jaki sprzęt ma najlepszą relację: cena za jakość?
- Umiem całkiem nieźle fotografować. Chcę dorobić do swojej stałej pensji sprzedajac zdjęcia w bankach zdjeć. Jak powinienem stopniowo rozbudowywać swoje zasobu sprzetowe zanim zaczną zarabiać? Czyli jak zainwestować w sprzęt aby się najszybciej zwrócił?
- Pełna klatka czy cropp? Jaki aparat jest odpowiedni do fotografowania produktów?
- Jakie obiektywy muszę mieć do fotografii studyjnej? Jak robić duże, efektowne powiększenia detali.
- Jakie lampy muszę posiadać aby poprawnie oświetlić produkt? Lampy studyjne, czy lampy reporterskie? Jakie modyfikatory światła muszę nabyć?
KLIENT: Secespol Sp. z o.o. / Nowy Dwór Gdański ZLECENIE: Zdjęcia wymienników ciepła do katalogu, na potrzeby targów PRODUKCJA: Paragraff, ZDJĘCIA: Szymon Zduńczyk, 2010
Lekcja 2.
Materiał wideo. Czas trwania: 55 min.
OCZARUJ OŚWIETLENIEM
- Jak ustawić oświetlenie studyjne? Ile potrzebuje lamp i jakie zastosować modyfikatory światła?
- Jaki charakter światła zastosować: miękkie światło czy twarde? Jakie kierunki świecenia użyć?
- Czy oświetlenie stałe nadaje się do fotografii studyjnej? Czy lampy błyskowe reporterskie będą spełniać swoje zadanie?
- Jak stosować punktowe światło aby akcentować ważne detale?
KLIENT: Ars Vinum / Gdańsk, ZLECENIE: Zdjęcia win, do sklepu internetowego, PRODUKCJA: Agencja Foto Oko 2011, ZDJĘCIA: Szymon Zduńczyk
Lekcja 3.
Materiał wideo. Czas trwania: 20 min.
ZACHWYĆ KOMPOZYCJĄ
- Jak zastosować zasadę równych odległości?
- Co to jest zasada styku?
- Jak w praktyczny sposób wykorzystać metodę wypełnienia kadru i środka kadru?
- Metoda równowagi kompozycji w fotografii produktowej.
Zdjęcia biżuterii do własnego portfolio. PRODUKCJA: AGENCJA FOTO OKO, ZDJĘCIA: Szymon Zduńczyk, 2014
Lekcja 4.
Materiał wideo. Czas trwania: 21 min.
STYLIZACJA
- Przepis na rewelacyjną stylizację w 2 godziny.
- Kompozycja rustykalna i nowoczesna
- Jak stylizować w oparciu o kolor: kolory monochromatyczne, kolory dopełniające się, kolory kontrastowe.
KLIENT: Dekoracje i Dodatki | Gdańsk ZLECENIE: Zdjęcia kompozycji produktów PRODUKCJA: Agencja Foto Oko, 2012, ZDJĘCIA: Szymon Zduńczyk, 2009
Lekcja 5.
Materiał wideo. Czas trwania: 1 godzina 34 min.
PRAKTYCZNE PROJEKTY: TKANINA, SZKŁO, METAL POLEROWANY, PLASTIK POŁYSKLIWY, SKÓRA, PAPIER
- Jakie są zasady fotografowanie sukienek, swetrów, koszul, zasłon?
- Jak fotografować butelki alkoholi, kieliszki, lampki do alkoholi, perfumy?
- Jak robić zdjęcia długopisów, e-papierosów? Obszerny instruktaż.
- Najprostsze ustawienie światła do fotografowania biżuterii: złotych zawieszek, bransoletek ze szlachetnych kamieni.
- Jak poprawnie fotografować telefony, smartfony, tablety?
- Jak dobrze ujać torebki, paski, portfele?
- Jaką powinny wyglądać na zdjęciach opakowania z perfumami, książki, ozdobne pudełka?
KLIENT: NESSI s.c. /Garwolin/, ZLECENIE: Zdjęcia reklamowe obuwia damskiego, PRODUKCJA: AGENCJA FOTO OKO, ZDJĘCIA: Szymon Zduńczyk, 2010
Lekcja 6.
Materiał wideo. Czas trwania: 1 godzina 20 min.
DOPROWADŹ DO PERFEKCJI: OPRACOWANIE GRAFICZNE
- Jaki muszę mieć podstawowy sprzęt do obróbki, niezbędne programy?
- Jakie są podstawowe techniki opracowania zdjęcia?
- Jak wyostrzać, jak stosować krzywe?
- Co to jest poprawne zdjęcie? Jak to sprawdzić
- Odwieczne pytanie: plik RAW czy JPG?
- Metody wycinania produktu z tła.
KLIENT: Pola Design / Warszawa ZLECENIE: Zdjęcia reklamowe okularów do Trendów Galerii Bałtyckiej, PRODUKCJA: Foto Oko, ZDJĘCIA: Szymon Zduńczyk, 2010
Lekcja 7.
Materiał wideo. Czas trwania: 53 min.
OPRACOWANIE GRAFICZNE. PRAKTYKA CZ. 1.
- W jaki sposób opracować zdjęcie przeźroczystego produktu na podstawie butelki białego wina?
- Prostry trik na usunięcie w komputerze banderoli z akcyzą.
- Edycja odbić świateł w szkle.
- W jaki sposób opracować zdjęcie błyszczącego/polerowanego metalu produktu na podstawie sztućców i pudełka kosmetycznego?
- Jak poradzić sobie z wszędobylskim kurzem osiadającym na płaskich powierzchniach np. tła będącego płytą pleksi?
- W jaki sposób opracować zdjęcie kartonowych i plastikowych pudełek z kosmetykami ze srebrnymi logotypami i nakrętkami, aby nie stracić szczegółów w jasnych partiach obrazu?
- W jaki sposób opracować zdjęcie szczotkowanego metalu na podstawie butelki termosu?
- Metody wycinania produktu z tła i zapisu z przezroczystością potrzebną w sklepie inmternetowym.
FIRMA: Kamienica Goldwasser /Gdańsk/ ZLECENIE: Zdjęcia reklamowe alkoholi i wnętrz; PRODUKCJA: Inventivmedia, ZDJĘCIA: Szymon Zduńczyk, 2008
Lekcja 7.
Materiał wideo. Czas trwania: 1h
OPRACOWANIE GRAFICZNE. PRAKTYKA CZ. 2.
- Jak opracować zdjęcie urządzeń elektronicznych z wyświetlaczami np. telefon, tablet?
- Co zrobić, aby na wyświetlaczach elektornicznych LED pojawiły się realistycznie odbierane obrazy?
- Edycja odbić świateł w szkle.
- Opracowanie małych polerowanych przedmiotów na przykładzie złotej biżuterii ze szlachetnymi kamieniami. Jaki jest największy problem zdjęć makroskopowych polerowanego metalu? Do jakiego stopnia wykonywać retusz, jakimi kryteriami się kierować?
- Jak dodać realistyczny cień do opracowanego produktu?
- Opracowanie graficzne produktu wykonanego ze szkła i szczotkowanego/polerowanego metalu, skóry i materiału na podstawie e-papierosa
FIRMA: SWAROVSKI ELEMENTS / Liechtenstein | ZLECENIE: Dokumentacja stoiska SWAROVSKI ELEMENTS na targach Amberif 2012 w Gdańsku /CLIENT: SWAROVSKI ELEMENTS / Liechtenstein | Service: Photo documentation of fair booth SWAROVSKI ELEMENTS on Amberif 2012 in Gdansk, Poland/, ZDJĘCIA: Szymon Zduńczyk,
Portret dziecięcy w studio
Czas trwania: 3 godziny
Program kursu
Lekcja 1.
Teoria + instruktaż. Materiał wideo. Czas trwania: 44 min.
SPRZĘT
- Budowa i podstawowe funkcje studyjnej lampy błyskowej.
- Najbardzie przydatne modyfikatory źródała światła w portrecie.
- Jaki aparat jest najbardziej uniwersalny w studio?
- Jaki wybrać obiektyw w portrecie?
- Jaka powinna być lampa studyjna aby uzyskiwać małą głębię ostrości?
- Czy komputer i bezpośredni podgląd zdjęć jest konieczny?
- Jak powinny być ustawione parametry: czułość ISO, czas naswietlania, balans bieli?
- Czym się różni pomiar światła odbitego od padającego?
- Jak używać światłomierza studyjnego?
- Analiza histogramu na podstawie wykonanego zdjęcia.
- Gdzie ustawiać ostrość?
- Budowa i podstawowe funkcje lampy studyjenj światła ciągłego.
- Jakie wybrać źródło światła: błyskowe, czy ciągłe?
- Największe wady lampy światła stałego.
- Jak używać kalibratora kolorów?
Lekcja 2.
Teoria + instruktaż. Czas trwania: 40 min.
PODSTAWOWE ZASADY ŚWIECENIA
- Analiza błędów na zdjęciu powstałych w wyniku zbyt dużej ilości lamp.
- Pojęcie "czystego" i "nieczystego" światła.
- Podstawowe zasady oświetlania w studio.
- Minimalne wymiary studia.
- W jaki sposób wypełniać kluczowe światło?
- Oświetlenie tła. Jak zachować odpowiednie proporcje?
- Błędy w oświetlaniu tła.
- Jak powinna być odległość modela od tła?
- Światło twarde i światło miękkie - analiza porównawcza.
- Czas synchronizacji z lampą błyskową - przykłady.
- Wpływ czasu naświetlania na udział światła zastanego w zdjęciu.
Lekcja 3.
Instruktaż + analiza. Czas trwania: 12 min.
ŚWIATŁO BOCZNE
- Ustawienie lampy.
- Ustalenie ekspozycji.
- Upozownie modela. Poprawne ustawienie głowy w stosunku do światła. Ułożenie rąk.
- Jak kontrast na zdjęciu wpływa na wyraz fotografii?
- Metody wypełniania światła kluczowego.
- Analiza wykonanych zdjęć.
Lekcja 4.
Instruktaż + ćwiczenia. Czas trwania: 15 min.
ŚWIATŁO PRZEDNIE
- Ustawienie lampy.
- Ustalenie ekspozycji.
- Upozownie modela. Poprawne ustawienie głowy w stosunku do światła. Ułożenie rąk.
- Zastosowanie naturalnej ramki, podstawy kompozycji.
- Zastosowanie ciemnego i jasnego tła.
- Warunki uzyskania "czystego światła".
- Analiza wykonanych zdjęć.
Lekcja 5.
Instruktaż + analiza. Czas trwania: 18 min.
ŚWIATŁO TYLNE
- Ustawienie lamp.
- Ustalenie ekspozycji.
- Upozownie modela. Poprawne ustawienie głowy w stosunku do światła.
- Skuteczne motywowanie i wydawanie poleceń małemu modelowi.
- Metody wypełniania światła kluczowego.
- Analiza wykonanych zdjęć.
Lekcja 6.
Instruktaż + analiza. Czas trwania: 14 min.
ŚWIATŁO GÓRNE
- Ustawienie lamp. Dodatkowe, niezbędne akcesoria.
- Ustalenie ekspozycji.
- Upozownie modela. Poprawne ustawienie głowy w stosunku do światła.
- Skuteczne motywowanie i wydawanie poleceń małemu modelowi.
- Jaki jest największy problem w oświetleniu górnym?
- Metody wypełniania światła kluczowego.
- Analiza wykonanych zdjęć.
Lekcja 7.
Instruktaż + analiza. Czas trwania: 33 min.
OPRACOWANIE ZDJĘĆ
- Jakimi kryteriami kierować się przy wyborze zdjęć?
- Wybór zdjęć typu klatka po klatce.
- Jak powinno wyglądać wywołanie zdjęć z formatu RAW?
- Opracowanie portretu w Photoshopie. Uniwersalne zasady bez względu na rodzaj
i wydanie programu do obróbki.
- Korekta kolorystyczna z użyciem kalibratora Passport Color Checker.
- Wywabianie zielonego zafarbu świetlówek.
- Zaprezentowanie efektów sesji zdjęciowej.
- Ocena przydatności lamp sudyjnych ze światłem ciągłym.
Tajemnice Sukcesu Fotografa 2.0
Czas trwania: 29 godzin 35 minut
Program szkolenia
Moduł 1.
Teoria + instruktaż. Materiał wideo. 5 godzin 8 minut.
ZACZYNAMY
LEKCJA 1. System Sukces Fotografa 2.0 i lejek sprzedaży. 36 min. Schemat postępowania. Kolejność podejmowania wdrożeń. Idea działania systemu. Po tym materiale wideo będziesz wiedzieć jak zastosować tę wiedzę. Jest to swojego rodzaju spis treści i kierunkowskaz dla uczestnika szkolenia.
LEKCJA 2. Jak pozyskać pierwszego klienta. 1 godzina 26 minut. Kompleksowa strategia pozyskania pierwszego zleceniodawcy. Jak zbudować portfolio? Jak skonstruować ofertę? Jak wyceniać swoje usługi? Przykład cenika. Gdzie się reklamować? Najskuteczniejsze formy marketingu. Optymalizacja biznesu fotograficznego. Jest to niezwykle ważny materiał odpowiadający na pytania: Jak doprowadzić do pierwszego zamówienia zdjęć? Jak się cenić aby cena nie była wygórowana za moją jakość zdjęć? Jak nabrać rozpędu po zdobyciu pierwszego klienta? Pamiętam jak zdobyłem pierwsze zlecenie fotograficzne: zdjęcia ślubne. Później zlecenia przychodziły lawinowo. Ważne jest to pierwsze płatne fotografowanie.
LEKCJA 3. Jak założyć piękną stronę internetową bez umiejętności. 1 godzina 6 minut. Kompleksowy instruktaż założenia strony internetowej opartej na najpopularniejszym systemie dystrybucji treści w internecie. Gdzie szukać tanich i eleganckich szablonów? Jak skonfigurować szablon? Porady dotyczące zagadnień informatycznych.
LEKCJA 4. Squarespace - droga na skróty. 34 minuty. Alternatywna droga założenia estetycznej, prostej i pięknej witryny internetowej. Squarespace - wschodząca gwiazda w systemach dystrybucji treści. Analiza porównawcza z innymi systemami. Kalkulacja opłacalności w stosunku do darmowych systemów.
LEKCJA 5. Tworzenie logotypu. 20 minut. Jak w łatwy sposób stworzyć logotyp? Pomysł na branding bez wydawania pieniędzy. Kolejne etapy ulepszania strony wizualnej Twojego biznesu. Jest to instruktaż wykonania logotypu w Photoshopie. W materiale jest wiele ciekawych wskazówek, np. gdzie znaleść i jak zainstalować darmową, ciekawą czcionkę.
LEKCJA 6. Podstawy pozycjonowania. 30 minut. Jak wypozycjonowałem stronę z portfolio bez wydawania złotówki? Proste metody na windowanie strony internetowej bez znajomości kodu HTML. Pamiętaj: jeśli zlecisz pozycjonowanie na zewnątrz, to póki płacisz jesteś u góry. Jeśli nie płacisz lecisz w dół na łeb, na szyję w wynikach wyszukiwania i razem z tym Twój biznes. Są proste zasady pozycjonowania strony internetowej. Jeśli nie zrobisz tego Ty, zrobi to za Ciebie pozycjoner, a za to musisz zapłacić. Wprowadzone przez Ciebie zmiany, będą długotrwałe i niezależne od stróżki pieniędzy wyciekającej z Twojej kieszeni.
KLIENT: Secespol Sp. z o.o. / Nowy Dwór Gdański ZLECENIE: Zdjęcia wymienników ciepła do katalogu, na potrzeby targów. PRODUKCJA: Paragraff, ZDJĘCIA: Szymon Zduńczyk
LEKCJA 7. Struktura katalogów. 16 minut. Jak poradzić sobie z katalogowaniem zdjęć podczas realizacji sesji zdjęciowej. Proste metody na ład w komputerze. Jak uniknąć pomyłek związanych z kolejnymi poprawkami wykonywanymi dla klienta? Są proste zasady dotyczące struktury katalogów komputerowych na dysku podczas realizacji zdjęć. Latami pracowałem na to aby teraz mieć ład i porządek i zawsze wiedzieć, gdzie, jakie i kiedy powędrowały zdjęcia. Nie jest to rozdmuchany program do zarządzania projektami, a jedynie garść porad jak mieś pod kontrolą pliki i katalogi ze zdjęciami.
LEKCJA 8. Możliwości zarabiania w fotografii. 20 min. Jakie są najpopularniejsze drogi w fotografii komercyjnej? Omówienie wad i zalet, ocena wymaganych umiejętności, konkurencji i stawek. Jeśli jesteś jeszcze młodą osobą, to zapewne zastanawiasz się jaki kierunek obrać w fotografii. Jak pogodzić zainteresowania z najbardziej porządanymi kierunkami w fotografii. W tym poradniku porównuję kilka najpopularniejszych metod zarabiania.
LEKCJA 9. Jak w 5. minut zwiększyć widoczność w wyszukiwarce. 16 min. Jak dosłownie w 5 minut za darmo zwiększyć widoczność Twojwj firmy w wynikach wyszukiwania. Prosty trik pokazany krok po kroku, zwiększa zdecydowanie szansę na pozyskanie klienta. Na początku lekceważyłem istnienie tego sposobu, a po wielu latach wprowadziłem to działanie, obowiązkowe dla fotografa zawodowego.
LEKCJA 10. Jak zdobyć pracę na etacie fotografa. 54 min. Jeśli nie własna działalność to co? Fotograf to nie elektryk. Elektryk jest potrzebny w każdym większym zakładzie pracy. Fotograf - niekoniecznie. Jednak w związku z pojawieniem się internetowych sklepów pojawiły się się stanowiska pracy dla fotografów. Sam zatrudniam pracowników i mam za sobą rekrutacje. Wiem jakie błędy popełniali odrzuceni kandydaci i jakie nie powinieneś popełnić Ty. W tym materiale dowiesz się jak wielokrotnie zwiększyć szansę na wygranie konkursu pod hasłem rekrutacja. Podkreślam: wielokrotnie. Wystarczy abyś nie robił głupot jak moi kandydaci i zastosował kilka prostych technik.
KLIENT: Dekoracje i Dodatki | Gdańsk ZLECENIE: Zdjęcia kompozycji produktów PRODUKCJA: Agencja Foto Oko, ZDJĘCIA: Szymon Zduńczyk
Moduł 2.
Teoria + instruktaż. Materiał wideo. 4 godziny 51 minut.
SPRZĘT
LEKCJA 1. Kalibracja aparatu. 15 minut. Co to jest kalibracja aparatu i w jakich sytuacjach jest przydatna a w jakich bezużyteczna? Instruktaż pokazujący krok po kroku instalację i używanie kalibratora.
LEKCJA 2. Sprzęt, techniki nagrania i wystąpienia przed kamerą. 29 minut. Dlaczego wystąpienie przed kamerą i pokazanie swojej twarzy jest takie ważne? Kilka najpopularniejszych technik wystąpień przed kamerą bez żadnych umiejętności aktorskich. Technika z jednym i wieloma kamerami/aparatami. Jak się przygotować psychicznie?
LEKCJA 3. Jak w bezpieczny i tani sposób wyczyścić matrycę aparatu? 20 min. Najtańszy i najbezpieczniejszy sposób na czyszczenie matrycy cyfrowej. Analiza ekonomiczna zakupionego urządzenia.
LEKCJA 4. Jak szybko i tanio montować filmy wideo. 35 minut. Omówienie podstawowych funkcji i technik montażu za pomocą najtańszego programu komputerowego.
LEKCJA 5. Co mi daje usługa chata? 20 min. Kiedy instalować usługę chata? Jakie parametry potencjalnych klientów można określić za pomocą chata? Jakie funkcje są najważniejsze w chacie?
LEKCJA 6. Po co mi mapa kliknięć? 17 minut. W jaki sposób mapa kliknięć pomaga w budowaniu strony internetowej, która we właściwy sposób kieruje zachowaniami potencjalnych klientów?
FIRMA: Kamienica Goldwasser /Gdańsk/ ZLECENIE: Zdjęcia reklamowe alkoholi i wnętrz; PRODUKCJA: Inventivmedia, ZDJĘCIA: Szymon Zduńczyk
LEKCJA 7. Tajniki komputerów. 41 minut. Jakie są problemy ze starzejącymi się komputerami? Czy modernizować starsze komputery? Co zrobić ze starszymi typem urządzeniami peryferyjnymi i oprogramowaniem? Programy pudełkowe vs abonamentowe - wady i zalety.
LEKCJA 8. Komputer fotografa. 20 min. Jakie parametry powinien mieć komputer fotografa? Jakie podzespoły wpływają na prędkość np. obróbki zdjęć? Co jest bezwartościowym wydatkiem?
LEKCJA 9. Jak dobrze sprzedać używany sprzęt na aukcjach? 20 min. Wielokrotnie sprawdzony sposób na sprzedaż 6. letniego sprzętu fotograficznego za 60% wartości zakupu. Jak skonstruować ofertę i co w niej umieścić aby klienci bili się o Twój używany sprzęt.
LEKCJA 10. 5 przekrętów foto sprzedawców. 1 godzina 14 minut. Jak dałem się oszukać: Studium przypadku złodzieja, który od kilku lat wodzi za nos polskie prawo. Jak wyczuwać i unikać takich ludzi. Jak bezpiecznie kupować sprzęt nawet jak masz firmę? Na jakie parametry zwracać uwagę? Zakup i procedura sprawdzania aparatu i obiektywu. Sposób na zakup używanego sprzętu. Jakie prawo Cię chroni? Na czym tak naprawdę zarabiają sklepy ze sprzętem fotograficznym?
LEKCJA 11. Jak sfotografować konferencję? 19 min. Jaki sprzęt jest niezbędny do fotografowani eventów. Jaka jest specyfika fotografowania konferencji. Jaki jest jej typowy przebieg? Wskazówki co do oświetlenia i odpowiedniego ustawienia się względem światła. Czego oczekuje klient od fotografa? Jak w barwny sposób opowiadać fotograficzną historię? Czy fotografować smutne miny ważnych gości? Obowiązkowe punkty w reportażu fotograficznym. Jakie są stałe momenty, w których uczestnicy wychodzą korzystnie? Stworzenie "ścianki" dla gości - wskazówki techniczne przy wykonywaniu tego typu zdjęć.
LEKCJA 12. Monitor dla fotografa. 27 min. Omówienie zagadnienia techniki i parametrów monitorów. Przykłady moich 2. monitorów taniego i droższego. Omówienie wad i zalet obu wyświetlaczy. Za co się tak naprawdę płaci? Jaki są minimalne wymagania co do monitora dla fotografa? Wskazanie konkretnych, sprawdzonych przeze mnie modeli monitorów z najlepszym stosunkiem jakość do ceny. Krótka i konkretna porada, bez wdawania się w techniczne sformułowania i mało przydatne informacje.
LEKCJA 13. Darmowy program do montażu filmów HD. 15 min. Jakiego programu używać do okazyjnych, prostych montażów filmów w HD? Omówienie podstawowych funkcji programu do obróbki wideo. Uwaga! To nie jest Movie Maker z Windowsa, tylko mało popularny ale profesjonalny program, który polecił mi zawodowy filmowiec. Ja o tym programie nie miałem pojęcia, choć z montażem filmów zaczynałem jeszcze w erze rozdzielczości SD.
KLIENT: Ars Vinum, ZLECENIE: Zdjęcia win, do sklepu internetowego, PRODUKCJA: Agencja Foto Oko
Moduł 3.
Teoria + instruktaż. Materiał wideo. 4 godziny 24 minuty.
MARKETING
LEKCJA 1. Wprowadzenie do Google Analitycs. 28 minut. Co to jest GA i do czego służy? Podstawowe funkcje i techniki mierzenia efektywności stron internetowych. Jak zintegrować GA ze swoją stroną i co mierzyć?
LEKCJA 2. Pozycjonowanie witryny za pomocą wideo. 17 minut. Dlaczego wideo, a nie tekst pozycjonuje się dużo lepiej? Jak opisywać materiały wideo aby się najlepiej pozycjonowały. Omówienie wszystkich pozycji w filmie na Youtube w aspekcie pozycjonowania. Prosta technika pozwalająca umieszczenie linków w filmie bezpośrednio do Twojej strony.
LEKCJA 3. Metody pozyskiwania opinii. 23 minuty. Jak drastycznie podnieść swoją wiarygodność w internecie. Jak zdobyć referencje od firmy? Jak pozyskać opinię klienta nagraną na wideo. Jak w legalny i etyczny sposób pozyskiwać inne rodzaje komentarzy?
LEKCJA 4. Reklamy na Facebooku - podstawy. 47 minut. Zakładanie kampanii na Facebooku. Jakie reklamy są właściwe dla fotografa? Jakie akcje są najlepiej klikalne? Jak optymalizować kampanie? Jak targetować reklamy aby uzyskać największy zwrot z inwestycji?
LEKCJA 5. Strona lądowania + systemy mailigowe. 31 minut. Co to jest strona lądowania? Jak powinna wyglądać landing page? Po co mi system mailingowy? Porównanie różnych systemów - wady i zalety wielokrotnych autoresponderów. Na co zwrócić uwagę przy zamawianiu takiej usługi?
LEKCJA 6. Stary i nowy marketing. 16 minut. Jak wyglądał marketing jeszcze do niedawna? Nowoczesny system marketingowy. Co robią giganci i co Ty musisz wdrożyć?
Fot. Szymon Zduńczyk
LEKCJA 7. Właściwe zlecanie masowych mailingów. 20 min. Jak zamawiać masowe mailingi na portalach? Jak nie popełniać błędów i ustrzec się wyrzucenia pieniędzy w błoto? Co reklamować aby potencjalni klienci klikali w mail?
LEKCJA 8. Przygotowanie kampanii banerowej. 28 minut. Jak własnoręcznie, poprawnie przygotować baner internetowy i gdzie się reklamować? Alternatywa dla adwords.
LEKCJA 9. Jak wydać ulotkę i nie wyrzucić pieniędzy w błoto? 21 minut. Co robi większość firm zlecających kolportaż ulotek, a czego Ty powinieneś strzec się jak ognia? Studium przypadku wzorcowo wykonanej ulotki do skrzynki pocztowej. Jak sprawić, aby zwykli ludzie zanieśli Twoją ulotkę do domu, a później przekazali ją rodzinie lub znajomym?
LEKCJA 10. Jak skutecznie pozyskiwać zlecenia za pomocą bezpośredniego mailingu. 33 minuty. Co to jest direct mailig? Jak poprawnie wykonać bezpośredni mailing? Jak wybrać grupę docelową? Jak powinien wyglądać mail?
LEKCJA 11. Jak testować skuteczność reklam? 21 min. Wiesz dobrze, że nietrafiona reklama może przepalić Twój budżet, minąć bez żadnych pozytywnych efektów. Jak dowiedzieć się, czy dana oferta jest skuteczna i na ile jest skuteczna? W jaki sposób optymalizować reklamy krok po kroku w celu uzyskania najlepszego zwrotu z inwestycji? Jak odkryć, które elementy strony internetowej, oferty, reklamy mają największy wpływ na wynik zamówień, czy sprzedaży? Jest to szczegółowy, techniczny instruktaż jak tego dokonać.
KLIENT: Wytwórnia Wędlin Władysław Kummer, ZLECENIE: Zdjęcia reklamowe wędlin do kalendarza, PRODUKCJA: Inventivmedia, fot. Szymon Zduńczyk
Moduł 4.
Teoria + instruktaż. Materiał wideo. 3 godziny 32 minuty.
SPRZEDAŻ
LEKCJA 1. Zła i dobra oferta fotografii dziecięcej. 6 minut. Jak powinna wyglądać poprawna oferta fotografii dziecięcej na Twojej stronie internetowej? Jakie błędy popełnia większość fotografów dziecięcych?
LEKCJA 2. Jak rozpoznać nonsensowne zapytanie o wycenę? 26 minut. Jak rozróżnić zapytanie o ofertę, które nie daje pieniędzy? Obnażenie kompletnego braku wiedzy osoby, która wysyła zapytanie. Analiza punkt po punkcie.
LEKCJA 3. Jak przeprowadzić rozmowę z prezesem korporacji. 36 minut. O czym myślą prezesi korporacji inaczej mówiąc dużych firm? Jak do nich trafić? Jak doprowadzić do rozmowy? Jak spowodować, że będą chcieli się z Tobą spotkać?
LEKCJA 4. Kiedy podpisywane są umowy ślubne - dane statystyczne. 6 minut. Nic dodać, nic ująć. Po co Ci ta wiedza? Na co ma wpływ? Dane zebrane na przestrzeni 5. lat.
LEKCJA 5. Jak przygotować błyskotliwą ofertę? 9 minut. Jak sprawić aby twoja oferta była powiązana z jakością Twoich zdjęć? Poprawne wykonanie oferty. Jakie błędy popełnia większość fotografów z branży reklamowej?
LEKCJA 6. Jak przekonać klienta w rozmowie w cztery oczy? 9 minut. Scenariusz rozmowy z klientem zainteresowanym fotografią dziecięcą. Inteligentna strategia, z której zawsze wyjdziesz zwycięsko. Schemat rozmowy możliwy do wykorzystania w innych gałęziach fotografii komercyjnej.
LEKCJA 7. 3. modele prowadzenia studia fotograficznego. 20 min. Porównanie trzech sposobów działania studia fotograficznego. Przykłady z życia wzięte. Symulacja kosztów, długofalowe efekty, osiągane zyski.
LEKCJA 8. Zanim przyjmiesz zlecenie. Rozmowa z klientem korporacyjnym. 20 min. Jak powinna przebiegać rozmowa z przedstawicielem dużej firmy? Jakie tricki stosują doświadczeni pracownicy działu marketingu? Prosta metoda na przeciwdziałaniu temu.
Fot. Szymon Zduńczyk
LEKCJA 9. Bezkolizyjna umowa z klientem. 20 min. Wzór zlecenia wykonania i umowy wykonania zdjęć pozwalający wyeliminować większość nadużyć klientów. Analiza wagi poszczególnych zapisów.
LEKCJA 10. Najzyskowniejszy model prowadzenia studia 27 minut. Jak zagwarantować sobie rentowność studia fotograficznego. Symulacja kosztów i zysków. Jak zmaksymalizować zwrot z inwestycji przy małym koszcie "wejścia".
LEKCJA 11. Teczka portfolio otwierająca kieszeń. 19 min. Jak przygotować się do prezentacji portfolio na spotkaniu z klientem biznesowym? Jak powinna wyglądać teczka portfolio? Jaki format jest odpowiedni i jaka powinna być ilość zdjęć? Jakie zdjęcia pokazywać? Jak sprawić aby Twoja teczka miała możliwość wymianę zdjęć na nowsze. Gdzie zamówić książkę /i na pewno nie jest to fotoksiążka/? Czy fizyczna teczka portfolio w ogóle jest potrzebna? W jakich sytuacjach jest bezcenna? Reakcja klienta na dobrze skomponowaną tekę.
LEKCJA 12. Klucz otwierający drzwi do zdjęć przedszkolnych. 25 min. Tak się składa, że na początku swojej działalności fotograficznej fotografowałem dzieci w przedszkolu. W jaki sposób wyparłem stacjonującego fotografa przedszkolnego? Jak należy przeprowadzić rozmowę i z kim? Jakie błędy nie popełniać podczas rozliczania się z rodzicami? Jakie produkty i usługi dają zwrot z inwestycji niebywałej wartości 200-300% Na czym zarabia tak naprawdę fotograf szkolny? Jaka jest jedna najważniejsza czynność niezbędna aby utrzymać się jako fotograf przedszkolny?
LEKCJA 13. Jak rejestrować wysyłkę ofert? 15 min. Przyznaj się, jak robisz: wysyłasz ofertę i czekasz na odpowiedź? Czy robisz zdecydowanie inaczej? Jak powinna wyglądać proces wysyłki i rejestracji ofert? Jak doglądać klienta? Co robić w kolejnych odstępach czasach? Co to jest follow-up? Jak nie pogubić się w ofertach?
LEKCJA 14. Jak powinna wyglądać oferta z modelami? 32 min.-Na tej lekcji opowiem Ci o moich doświadczeniach w konstruowaniu ofert do sesji zdjęciowych z udziałem modeli i stylistów. Jakie koszty uwzględnić przy wycenianiu dużo trudniejszej sesji z udziałem modeli i współpracowników? Gdzie szukać modelek? Agencja czy modelki niezależne? Amatorki, czy profesjonalistki, czyli tanio i słabo kontra drogo i... no właśnie jak? Omówienie szablonu Exela oferty z modelami. Jak przeprowadzić taką sesję? Gdzie są pułapki? Jak się zabezpieczyć przed przykrymi niespodziankami ze strony zleceniodawcy? Jak sprawić aby sesja przebiegła bezkonfliktowo?
LEKCJA 15. Jak powinien wyglądać cennik? 23 min. Po co mi sztywny cennik? Jak standaryzować usługę i nie brać wyceny z kapelusza? Jak udoskonalać cennik uwzględniając nowe doświadczenia, nowe realizacje? Omówienie szablonu Exela. Jak w ogóle wyceniać usługi, w oparciu o co?
KLIENT: Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe Galeon, ZLECENIE: Zdjęcia łodzi motorowych GALIA PRODUKCJA: PARAGRAFF, fot.Szymon Zduńczyk
Moduł 5.
Teoria + instruktaż. Materiał wideo. 3 godziny 14 minut.
PSYCHOLOGIA
LEKCJA 1. 7 grzechów zleceniodawców. 27 minut. Siedem najpopularniejszych i najczęstszych nadużyć lub wyłudzeń stosowanych przez klientów wobec niedoświadczonych fotografów. Antidota na te "przekręty".
LEKCJA 2. Prawdziwy zysk ze zlecenia. 16 minut. Porównanie dwóch zleceń w kontekście zyskowności. Uczulenie na kalkulację prawdziwych zysków, a nie wielkości zlecenia.
LEKCJA 3. Co bym zrobił z 1000zł? 17 minut. Analiza trzech form wydania 1000zł w Twojej firmie wraz ze skutkami. Wybór najlepszej drogi.
LEKCJA 4. Bogaty fotograf, biedny fotograf. 31 minut. Jaki błąd popełnia większość fotografów, a czego Ty nie możesz robić? Jak wybrać właściwą drogę do bogactwa w fotografii. Analiza własnych danych z wykresami.
LEKCJA 5. Jestem dobrym fotografem, nie potrzebuję reklamy. 12 minut. Materiał bezlitośnie rozprawiający się z twierdzeniem: rób dobre zdjęcia, a klienci sami przyjdą. Przykład bankructwa z życia wzięty. Analiza przyczyn.
Fot. Szymon Zduńczyk
LEKCJA 6. Schody i trampolina w biznesie fotograficznym. 20 minut. Przykład dwóch firm. Jedna doprowadza do szału klientów drobnym szczegółem. Druga, również przy pomocy drobnego szczegółu, sprawia, że klienci są wniebowzięci. Przykłady tych drobnych szczegółów w fotografii.
LEKCJA 7. 2 modele zarabiania pieniędzy. 27 minut. Przykład dwóch sposobów zarabiania w fotografii. Podział na gatunki. Jak przejść z nieefektywnego na spektakularny sposób zarabiania pieniędzy?
LEKCJA 8. Dobre relacje z subskrybentami. 23 minuty. Mam już bazę subskrybentów. Jak prowadzić z nimi dialog? Co wysyłać potencjalnym klientom? Jak sprawić aby niechcący zamawiali u ciebie usługi lub kupowali produkty?
LEKCJA 9. Jaką pensję chce ci wypłacić zleceniodawca? 21 minut. Nie patrz na przychody, patrz na zyski. Co by było, gdybyś przez cały czas pracował dla jednego klienta za określoną stawkę? Materiał otwiera oczy na prawdziwe zyski ze zleceń.
LEKCJA 10. Rola fotografa w dużej korporacji. 27 min. Fotograf jest jednym z małych trybików koła dużej korporacji. Jak wczuć się w swoją rolę i zagościć na dłużej jako zleceniobiorca korporacji? Jakie działa duże przedsiębiorstwo? Jakie są potrzeby i czego oczekuje od Ciebie przedstawiciel korporacji np. prezes czy dyrektor regionalny?
LEKCJA 11. Jak się odnaleźć w mieście do 10 tysięcy osób? 15 min. Jaką strategię przetrwania zastosować będąc fotografem w małym mieście? Co zrobić aby nie było to tylko przetrwanie? Z kim zawrzeć niezbędne alianse? Wady i zalety działalności w małym mieście. Jak się reklamować w miastach do 10 tys. mieszkańców?
KLIENT: NESSI s.c. / Garwolin, ZLECENIE: Zdjęcia wizerunkowe z modelka PRODUKCJA: AGENCJA FOTO OKO
Moduł 6.
Teoria + instruktaż. Materiał wideo. 1 godzina 30 minut.
ROZWÓJ
LEKCJA 1. Jak wygrywać konkursy fotograficzne cz. 1. 49 minut. Konkursy działają motywująco na nas. Jak przygotować się na konkurs fotograficzny? Co należy uwzględnić podczas wysyłania zdjęć? Ta część dotyczy głównie wyboru odpowiedniego konkursu i analiza regulaminu.
LEKCJA 2. Jak wygrywać konkursy fotograficzne cz. 2. 41 minut. Druga część przygotowania do konkursu. Tym razem omawiam konkretny przykład, w którym przygotowuję się do konkursu i jak się po nagraniu okazało, wygrywam ten konkurs. Jak wykonać zdjęcia, jak je wyselekcjonować? Jak stworzyć nieprzegadany zestaw?
LEKCJA 3. Zatrudniam pracownika! - Zwariowałeś? 34 min. Spójrz na zakładkę "o nas" na tej stronie. Zwróć uwagę, że nie jestem sam. Mam zespół specjalistów w swojej dziedzinie. Kiedyś szukałem pracy, teraz daję pracę. W jaki sposób umiejętnie podzlecać prace? Jaką pracę może wykonać ktoś z zewnątrz? Kiedy to się zaczyna opłacać? Zalety zatrudniania pracowników. Jaką formę zatrudnienia wybrać? Jak znaleźć odpowiednią osobę /uwaga, bardzo trudne!/? Dlaczego zatrudniam coraz więcej pracowników?
LEKCJA 4. Jak zneutralizować zły wpływ otoczenia? 20 min. Na pewno słyszałeś to "Znajdź sobie prawdziwą pracę! Kiedy zaczniesz zarabiać? Kiedy zajmiesz się mieszkaniem..." Czy te obawy rodziny i pobłażliwe spojrzenia znajomych są godne uwagi? Jesli tak, to co mam zmienić? Jeśli nie, to jak sobie z mi dawać radą aby nie zruinować swojego małżeństwa, związku, przyjaźni, kontaktów, relacji. Przez lata się zastanawiałem będąc kilka razy na skraju bankructwa czy to ma sens? Oto wyniki wieloletnich rozważań na ten temat. W tym materiale podaje konkretne rozwiązania.
LEKCJA 5. Trik windujący stronę w wyszukiwarce. 26 min. Kilka lat temu postanowiłem nieco inaczej skonstruować swoją stronę www. Wprowadziłem w niej jeden wydawałoby się mało istotny element. Po latach okazało się, że to działa i stosuje obecnie tę technikę jeden z największych sklepów internetowych z obuwiem i odzieżą w Polsce. Jest to trik pozycjonerski, całkiem legalny i etyczny, który winduje Twoją stronę wysoko w wynikach wyszukiwania.
KLIENT: Seacret Natural Spa /dystrybutor/ ZLECENIE: Packshoty kosmetyków Seacret do Trendów Galerii Bałtyckiej, fot. Szymon Zduńczyk
Moduł 7.
Teoria + instruktaż. Materiał wideo. 1 godzina 2 minuty.
URZĘDY
LEKCJA 1. Podatki. Twoje prawa i obowiązki. 20 min. Ogólny rys na system podatkowy. Co jest najważniejsze? Za co można dostać mandat lub karę? Jaki jest Twój największy ustawowy przywilej?
LEKCJA 2. Najtańsze prowadzenie działalności gospodarczej. 17 min. Analiza sposobów opodatkowania Twojej firmy. Zalety i wady dwóch najpopularniejszych dróg prowadzenia księgowości. Sposób na firmę o małych kosztach i dużych kosztach.
LEKCJA 3. Jak uniknąć kary w urzędzie skarbowym. 25 min. Krótki i treściwy materiał o prostym sposobie na uniknięcie mandatu lub kary możliwej do nałożenia przez urząd skarbowy.
LIVE fotografia kulinarna
Czas trwania: 6 godzin 22 minuty
Program szkolenia
Moduł 1.
Teoria + instruktaż. Materiał wideo. 5 godzin 8 minut.
ZACZYNAMY
LEKCJA 1. System Sukces Fotografa 2.0 i lejek sprzedaży. 36 min. Schemat postępowania. Kolejność podejmowania wdrożeń. Idea działania systemu. Po tym materiale wideo będziesz wiedzieć jak zastosować tę wiedzę. Jest to swojego rodzaju spis treści i kierunkowskaz dla uczestnika szkolenia.
LEKCJA 2. Jak pozyskać pierwszego klienta. 1 godzina 26 minut. Kompleksowa strategia pozyskania pierwszego zleceniodawcy. Jak zbudować portfolio? Jak skonstruować ofertę? Jak wyceniać swoje usługi? Przykład cenika. Gdzie się reklamować? Najskuteczniejsze formy marketingu. Optymalizacja biznesu fotograficznego. Jest to niezwykle ważny materiał odpowiadający na pytania: Jak doprowadzić do pierwszego zamówienia zdjęć? Jak się cenić aby cena nie była wygórowana za moją jakość zdjęć? Jak nabrać rozpędu po zdobyciu pierwszego klienta? Pamiętam jak zdobyłem pierwsze zlecenie fotograficzne: zdjęcia ślubne. Później zlecenia przychodziły lawinowo. Ważne jest to pierwsze płatne fotografowanie.
LEKCJA 3. Jak założyć piękną stronę internetową bez umiejętności. 1 godzina 6 minut. Kompleksowy instruktaż założenia strony internetowej opartej na najpopularniejszym systemie dystrybucji treści w internecie. Gdzie szukać tanich i eleganckich szablonów? Jak skonfigurować szablon? Porady dotyczące zagadnień informatycznych.
LEKCJA 4. Squarespace - droga na skróty. 34 minuty. Alternatywna droga założenia estetycznej, prostej i pięknej witryny internetowej. Squarespace - wschodząca gwiazda w systemach dystrybucji treści. Analiza porównawcza z innymi systemami. Kalkulacja opłacalności w stosunku do darmowych systemów.
LEKCJA 5. Tworzenie logotypu. 20 minut. Jak w łatwy sposób stworzyć logotyp? Pomysł na branding bez wydawania pieniędzy. Kolejne etapy ulepszania strony wizualnej Twojego biznesu. Jest to instruktaż wykonania logotypu w Photoshopie. W materiale jest wiele ciekawych wskazówek, np. gdzie znaleść i jak zainstalować darmową, ciekawą czcionkę.
LEKCJA 6. Podstawy pozycjonowania. 30 minut. Jak wypozycjonowałem stronę z portfolio bez wydawania złotówki? Proste metody na windowanie strony internetowej bez znajomości kodu HTML. Pamiętaj: jeśli zlecisz pozycjonowanie na zewnątrz, to póki płacisz jesteś u góry. Jeśli nie płacisz lecisz w dół na łeb, na szyję w wynikach wyszukiwania i razem z tym Twój biznes. Są proste zasady pozycjonowania strony internetowej. Jeśli nie zrobisz tego Ty, zrobi to za Ciebie pozycjoner, a za to musisz zapłacić. Wprowadzone przez Ciebie zmiany, będą długotrwałe i niezależne od stróżki pieniędzy wyciekającej z Twojej kieszeni.
KLIENT: Secespol Sp. z o.o. / Nowy Dwór Gdański ZLECENIE: Zdjęcia wymienników ciepła do katalogu, na potrzeby targów. PRODUKCJA: Paragraff, ZDJĘCIA: Szymon Zduńczyk
LEKCJA 7. Struktura katalogów. 16 minut. Jak poradzić sobie z katalogowaniem zdjęć podczas realizacji sesji zdjęciowej. Proste metody na ład w komputerze. Jak uniknąć pomyłek związanych z kolejnymi poprawkami wykonywanymi dla klienta? Są proste zasady dotyczące struktury katalogów komputerowych na dysku podczas realizacji zdjęć. Latami pracowałem na to aby teraz mieć ład i porządek i zawsze wiedzieć, gdzie, jakie i kiedy powędrowały zdjęcia. Nie jest to rozdmuchany program do zarządzania projektami, a jedynie garść porad jak mieś pod kontrolą pliki i katalogi ze zdjęciami.
LEKCJA 8. Możliwości zarabiania w fotografii. 20 min. Jakie są najpopularniejsze drogi w fotografii komercyjnej? Omówienie wad i zalet, ocena wymaganych umiejętności, konkurencji i stawek. Jeśli jesteś jeszcze młodą osobą, to zapewne zastanawiasz się jaki kierunek obrać w fotografii. Jak pogodzić zainteresowania z najbardziej porządanymi kierunkami w fotografii. W tym poradniku porównuję kilka najpopularniejszych metod zarabiania.
LEKCJA 9. Jak w 5. minut zwiększyć widoczność w wyszukiwarce. 16 min. Jak dosłownie w 5 minut za darmo zwiększyć widoczność Twojwj firmy w wynikach wyszukiwania. Prosty trik pokazany krok po kroku, zwiększa zdecydowanie szansę na pozyskanie klienta. Na początku lekceważyłem istnienie tego sposobu, a po wielu latach wprowadziłem to działanie, obowiązkowe dla fotografa zawodowego.
LEKCJA 10. Jak zdobyć pracę na etacie fotografa. 54 min. Jeśli nie własna działalność to co? Fotograf to nie elektryk. Elektryk jest potrzebny w każdym większym zakładzie pracy. Fotograf - niekoniecznie. Jednak w związku z pojawieniem się internetowych sklepów pojawiły się się stanowiska pracy dla fotografów. Sam zatrudniam pracowników i mam za sobą rekrutacje. Wiem jakie błędy popełniali odrzuceni kandydaci i jakie nie powinieneś popełnić Ty. W tym materiale dowiesz się jak wielokrotnie zwiększyć szansę na wygranie konkursu pod hasłem rekrutacja. Podkreślam: wielokrotnie. Wystarczy abyś nie robił głupot jak moi kandydaci i zastosował kilka prostych technik.
KLIENT: Dekoracje i Dodatki | Gdańsk ZLECENIE: Zdjęcia kompozycji produktów PRODUKCJA: Agencja Foto Oko, ZDJĘCIA: Szymon Zduńczyk
Moduł 2.
Teoria + instruktaż. Materiał wideo. 4 godziny 51 minut.
SPRZĘT
LEKCJA 1. Kalibracja aparatu. 15 minut. Co to jest kalibracja aparatu i w jakich sytuacjach jest przydatna a w jakich bezużyteczna? Instruktaż pokazujący krok po kroku instalację i używanie kalibratora.
LEKCJA 2. Sprzęt, techniki nagrania i wystąpienia przed kamerą. 29 minut. Dlaczego wystąpienie przed kamerą i pokazanie swojej twarzy jest takie ważne? Kilka najpopularniejszych technik wystąpień przed kamerą bez żadnych umiejętności aktorskich. Technika z jednym i wieloma kamerami/aparatami. Jak się przygotować psychicznie?
LEKCJA 3. Jak w bezpieczny i tani sposób wyczyścić matrycę aparatu? 20 min. Najtańszy i najbezpieczniejszy sposób na czyszczenie matrycy cyfrowej. Analiza ekonomiczna zakupionego urządzenia.
LEKCJA 4. Jak szybko i tanio montować filmy wideo. 35 minut. Omówienie podstawowych funkcji i technik montażu za pomocą najtańszego programu komputerowego.
LEKCJA 5. Co mi daje usługa chata? 20 min. Kiedy instalować usługę chata? Jakie parametry potencjalnych klientów można określić za pomocą chata? Jakie funkcje są najważniejsze w chacie?
LEKCJA 6. Po co mi mapa kliknięć? 17 minut. W jaki sposób mapa kliknięć pomaga w budowaniu strony internetowej, która we właściwy sposób kieruje zachowaniami potencjalnych klientów?
FIRMA: Kamienica Goldwasser /Gdańsk/ ZLECENIE: Zdjęcia reklamowe alkoholi i wnętrz; PRODUKCJA: Inventivmedia, ZDJĘCIA: Szymon Zduńczyk
LEKCJA 7. Tajniki komputerów. 41 minut. Jakie są problemy ze starzejącymi się komputerami? Czy modernizować starsze komputery? Co zrobić ze starszymi typem urządzeniami peryferyjnymi i oprogramowaniem? Programy pudełkowe vs abonamentowe - wady i zalety.
LEKCJA 8. Komputer fotografa. 20 min. Jakie parametry powinien mieć komputer fotografa? Jakie podzespoły wpływają na prędkość np. obróbki zdjęć? Co jest bezwartościowym wydatkiem?
LEKCJA 9. Jak dobrze sprzedać używany sprzęt na aukcjach? 20 min. Wielokrotnie sprawdzony sposób na sprzedaż 6. letniego sprzętu fotograficznego za 60% wartości zakupu. Jak skonstruować ofertę i co w niej umieścić aby klienci bili się o Twój używany sprzęt.
LEKCJA 10. 5 przekrętów foto sprzedawców. 1 godzina 14 minut. Jak dałem się oszukać: Studium przypadku złodzieja, który od kilku lat wodzi za nos polskie prawo. Jak wyczuwać i unikać takich ludzi. Jak bezpiecznie kupować sprzęt nawet jak masz firmę? Na jakie parametry zwracać uwagę? Zakup i procedura sprawdzania aparatu i obiektywu. Sposób na zakup używanego sprzętu. Jakie prawo Cię chroni? Na czym tak naprawdę zarabiają sklepy ze sprzętem fotograficznym?
LEKCJA 11. Jak sfotografować konferencję? 19 min. Jaki sprzęt jest niezbędny do fotografowani eventów. Jaka jest specyfika fotografowania konferencji. Jaki jest jej typowy przebieg? Wskazówki co do oświetlenia i odpowiedniego ustawienia się względem światła. Czego oczekuje klient od fotografa? Jak w barwny sposób opowiadać fotograficzną historię? Czy fotografować smutne miny ważnych gości? Obowiązkowe punkty w reportażu fotograficznym. Jakie są stałe momenty, w których uczestnicy wychodzą korzystnie? Stworzenie "ścianki" dla gości - wskazówki techniczne przy wykonywaniu tego typu zdjęć.
LEKCJA 12. Monitor dla fotografa. 27 min. Omówienie zagadnienia techniki i parametrów monitorów. Przykłady moich 2. monitorów taniego i droższego. Omówienie wad i zalet obu wyświetlaczy. Za co się tak naprawdę płaci? Jaki są minimalne wymagania co do monitora dla fotografa? Wskazanie konkretnych, sprawdzonych przeze mnie modeli monitorów z najlepszym stosunkiem jakość do ceny. Krótka i konkretna porada, bez wdawania się w techniczne sformułowania i mało przydatne informacje.
LEKCJA 13. Darmowy program do montażu filmów HD. 15 min. Jakiego programu używać do okazyjnych, prostych montażów filmów w HD? Omówienie podstawowych funkcji programu do obróbki wideo. Uwaga! To nie jest Movie Maker z Windowsa, tylko mało popularny ale profesjonalny program, który polecił mi zawodowy filmowiec. Ja o tym programie nie miałem pojęcia, choć z montażem filmów zaczynałem jeszcze w erze rozdzielczości SD.
KLIENT: Ars Vinum, ZLECENIE: Zdjęcia win, do sklepu internetowego, PRODUKCJA: Agencja Foto Oko
Moduł 3.
Teoria + instruktaż. Materiał wideo. 4 godziny 24 minuty.
MARKETING
LEKCJA 1. Wprowadzenie do Google Analitycs. 28 minut. Co to jest GA i do czego służy? Podstawowe funkcje i techniki mierzenia efektywności stron internetowych. Jak zintegrować GA ze swoją stroną i co mierzyć?
LEKCJA 2. Pozycjonowanie witryny za pomocą wideo. 17 minut. Dlaczego wideo, a nie tekst pozycjonuje się dużo lepiej? Jak opisywać materiały wideo aby się najlepiej pozycjonowały. Omówienie wszystkich pozycji w filmie na Youtube w aspekcie pozycjonowania. Prosta technika pozwalająca umieszczenie linków w filmie bezpośrednio do Twojej strony.
LEKCJA 3. Metody pozyskiwania opinii. 23 minuty. Jak drastycznie podnieść swoją wiarygodność w internecie. Jak zdobyć referencje od firmy? Jak pozyskać opinię klienta nagraną na wideo. Jak w legalny i etyczny sposób pozyskiwać inne rodzaje komentarzy?
LEKCJA 4. Reklamy na Facebooku - podstawy. 47 minut. Zakładanie kampanii na Facebooku. Jakie reklamy są właściwe dla fotografa? Jakie akcje są najlepiej klikalne? Jak optymalizować kampanie? Jak targetować reklamy aby uzyskać największy zwrot z inwestycji?
LEKCJA 5. Strona lądowania + systemy mailigowe. 31 minut. Co to jest strona lądowania? Jak powinna wyglądać landing page? Po co mi system mailingowy? Porównanie różnych systemów - wady i zalety wielokrotnych autoresponderów. Na co zwrócić uwagę przy zamawianiu takiej usługi?
LEKCJA 6. Stary i nowy marketing. 16 minut. Jak wyglądał marketing jeszcze do niedawna? Nowoczesny system marketingowy. Co robią giganci i co Ty musisz wdrożyć?
Fot. Szymon Zduńczyk
LEKCJA 7. Właściwe zlecanie masowych mailingów. 20 min. Jak zamawiać masowe mailingi na portalach? Jak nie popełniać błędów i ustrzec się wyrzucenia pieniędzy w błoto? Co reklamować aby potencjalni klienci klikali w mail?
LEKCJA 8. Przygotowanie kampanii banerowej. 28 minut. Jak własnoręcznie, poprawnie przygotować baner internetowy i gdzie się reklamować? Alternatywa dla adwords.
LEKCJA 9. Jak wydać ulotkę i nie wyrzucić pieniędzy w błoto? 21 minut. Co robi większość firm zlecających kolportaż ulotek, a czego Ty powinieneś strzec się jak ognia? Studium przypadku wzorcowo wykonanej ulotki do skrzynki pocztowej. Jak sprawić, aby zwykli ludzie zanieśli Twoją ulotkę do domu, a później przekazali ją rodzinie lub znajomym?
LEKCJA 10. Jak skutecznie pozyskiwać zlecenia za pomocą bezpośredniego mailingu. 33 minuty. Co to jest direct mailig? Jak poprawnie wykonać bezpośredni mailing? Jak wybrać grupę docelową? Jak powinien wyglądać mail?
LEKCJA 11. Jak testować skuteczność reklam? 21 min. Wiesz dobrze, że nietrafiona reklama może przepalić Twój budżet, minąć bez żadnych pozytywnych efektów. Jak dowiedzieć się, czy dana oferta jest skuteczna i na ile jest skuteczna? W jaki sposób optymalizować reklamy krok po kroku w celu uzyskania najlepszego zwrotu z inwestycji? Jak odkryć, które elementy strony internetowej, oferty, reklamy mają największy wpływ na wynik zamówień, czy sprzedaży? Jest to szczegółowy, techniczny instruktaż jak tego dokonać.
KLIENT: Wytwórnia Wędlin Władysław Kummer, ZLECENIE: Zdjęcia reklamowe wędlin do kalendarza, PRODUKCJA: Inventivmedia, fot. Szymon Zduńczyk
Moduł 4.
Teoria + instruktaż. Materiał wideo. 3 godziny 32 minuty.
SPRZEDAŻ
LEKCJA 1. Zła i dobra oferta fotografii dziecięcej. 6 minut. Jak powinna wyglądać poprawna oferta fotografii dziecięcej na Twojej stronie internetowej? Jakie błędy popełnia większość fotografów dziecięcych?
LEKCJA 2. Jak rozpoznać nonsensowne zapytanie o wycenę? 26 minut. Jak rozróżnić zapytanie o ofertę, które nie daje pieniędzy? Obnażenie kompletnego braku wiedzy osoby, która wysyła zapytanie. Analiza punkt po punkcie.
LEKCJA 3. Jak przeprowadzić rozmowę z prezesem korporacji. 36 minut. O czym myślą prezesi korporacji inaczej mówiąc dużych firm? Jak do nich trafić? Jak doprowadzić do rozmowy? Jak spowodować, że będą chcieli się z Tobą spotkać?
LEKCJA 4. Kiedy podpisywane są umowy ślubne - dane statystyczne. 6 minut. Nic dodać, nic ująć. Po co Ci ta wiedza? Na co ma wpływ? Dane zebrane na przestrzeni 5. lat.
LEKCJA 5. Jak przygotować błyskotliwą ofertę? 9 minut. Jak sprawić aby twoja oferta była powiązana z jakością Twoich zdjęć? Poprawne wykonanie oferty. Jakie błędy popełnia większość fotografów z branży reklamowej?
LEKCJA 6. Jak przekonać klienta w rozmowie w cztery oczy? 9 minut. Scenariusz rozmowy z klientem zainteresowanym fotografią dziecięcą. Inteligentna strategia, z której zawsze wyjdziesz zwycięsko. Schemat rozmowy możliwy do wykorzystania w innych gałęziach fotografii komercyjnej.
LEKCJA 7. 3. modele prowadzenia studia fotograficznego. 20 min. Porównanie trzech sposobów działania studia fotograficznego. Przykłady z życia wzięte. Symulacja kosztów, długofalowe efekty, osiągane zyski.
LEKCJA 8. Zanim przyjmiesz zlecenie. Rozmowa z klientem korporacyjnym. 20 min. Jak powinna przebiegać rozmowa z przedstawicielem dużej firmy? Jakie tricki stosują doświadczeni pracownicy działu marketingu? Prosta metoda na przeciwdziałaniu temu.
Fot. Szymon Zduńczyk
LEKCJA 9. Bezkolizyjna umowa z klientem. 20 min. Wzór zlecenia wykonania i umowy wykonania zdjęć pozwalający wyeliminować większość nadużyć klientów. Analiza wagi poszczególnych zapisów.
LEKCJA 10. Najzyskowniejszy model prowadzenia studia 27 minut. Jak zagwarantować sobie rentowność studia fotograficznego. Symulacja kosztów i zysków. Jak zmaksymalizować zwrot z inwestycji przy małym koszcie "wejścia".
LEKCJA 11. Teczka portfolio otwierająca kieszeń. 19 min. Jak przygotować się do prezentacji portfolio na spotkaniu z klientem biznesowym? Jak powinna wyglądać teczka portfolio? Jaki format jest odpowiedni i jaka powinna być ilość zdjęć? Jakie zdjęcia pokazywać? Jak sprawić aby Twoja teczka miała możliwość wymianę zdjęć na nowsze. Gdzie zamówić książkę /i na pewno nie jest to fotoksiążka/? Czy fizyczna teczka portfolio w ogóle jest potrzebna? W jakich sytuacjach jest bezcenna? Reakcja klienta na dobrze skomponowaną tekę.
LEKCJA 12. Klucz otwierający drzwi do zdjęć przedszkolnych. 25 min. Tak się składa, że na początku swojej działalności fotograficznej fotografowałem dzieci w przedszkolu. W jaki sposób wyparłem stacjonującego fotografa przedszkolnego? Jak należy przeprowadzić rozmowę i z kim? Jakie błędy nie popełniać podczas rozliczania się z rodzicami? Jakie produkty i usługi dają zwrot z inwestycji niebywałej wartości 200-300% Na czym zarabia tak naprawdę fotograf szkolny? Jaka jest jedna najważniejsza czynność niezbędna aby utrzymać się jako fotograf przedszkolny?
LEKCJA 13. Jak rejestrować wysyłkę ofert? 15 min. Przyznaj się, jak robisz: wysyłasz ofertę i czekasz na odpowiedź? Czy robisz zdecydowanie inaczej? Jak powinna wyglądać proces wysyłki i rejestracji ofert? Jak doglądać klienta? Co robić w kolejnych odstępach czasach? Co to jest follow-up? Jak nie pogubić się w ofertach?
LEKCJA 14. Jak powinna wyglądać oferta z modelami? 32 min.-Na tej lekcji opowiem Ci o moich doświadczeniach w konstruowaniu ofert do sesji zdjęciowych z udziałem modeli i stylistów. Jakie koszty uwzględnić przy wycenianiu dużo trudniejszej sesji z udziałem modeli i współpracowników? Gdzie szukać modelek? Agencja czy modelki niezależne? Amatorki, czy profesjonalistki, czyli tanio i słabo kontra drogo i... no właśnie jak? Omówienie szablonu Exela oferty z modelami. Jak przeprowadzić taką sesję? Gdzie są pułapki? Jak się zabezpieczyć przed przykrymi niespodziankami ze strony zleceniodawcy? Jak sprawić aby sesja przebiegła bezkonfliktowo?
LEKCJA 15. Jak powinien wyglądać cennik? 23 min. Po co mi sztywny cennik? Jak standaryzować usługę i nie brać wyceny z kapelusza? Jak udoskonalać cennik uwzględniając nowe doświadczenia, nowe realizacje? Omówienie szablonu Exela. Jak w ogóle wyceniać usługi, w oparciu o co?
KLIENT: Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe Galeon, ZLECENIE: Zdjęcia łodzi motorowych GALIA PRODUKCJA: PARAGRAFF, fot.Szymon Zduńczyk
Moduł 5.
Teoria + instruktaż. Materiał wideo. 3 godziny 14 minut.
PSYCHOLOGIA
LEKCJA 1. 7 grzechów zleceniodawców. 27 minut. Siedem najpopularniejszych i najczęstszych nadużyć lub wyłudzeń stosowanych przez klientów wobec niedoświadczonych fotografów. Antidota na te "przekręty".
LEKCJA 2. Prawdziwy zysk ze zlecenia. 16 minut. Porównanie dwóch zleceń w kontekście zyskowności. Uczulenie na kalkulację prawdziwych zysków, a nie wielkości zlecenia.
LEKCJA 3. Co bym zrobił z 1000zł? 17 minut. Analiza trzech form wydania 1000zł w Twojej firmie wraz ze skutkami. Wybór najlepszej drogi.
LEKCJA 4. Bogaty fotograf, biedny fotograf. 31 minut. Jaki błąd popełnia większość fotografów, a czego Ty nie możesz robić? Jak wybrać właściwą drogę do bogactwa w fotografii. Analiza własnych danych z wykresami.
LEKCJA 5. Jestem dobrym fotografem, nie potrzebuję reklamy. 12 minut. Materiał bezlitośnie rozprawiający się z twierdzeniem: rób dobre zdjęcia, a klienci sami przyjdą. Przykład bankructwa z życia wzięty. Analiza przyczyn.
Fot. Szymon Zduńczyk
LEKCJA 6. Schody i trampolina w biznesie fotograficznym. 20 minut. Przykład dwóch firm. Jedna doprowadza do szału klientów drobnym szczegółem. Druga, również przy pomocy drobnego szczegółu, sprawia, że klienci są wniebowzięci. Przykłady tych drobnych szczegółów w fotografii.
LEKCJA 7. 2 modele zarabiania pieniędzy. 27 minut. Przykład dwóch sposobów zarabiania w fotografii. Podział na gatunki. Jak przejść z nieefektywnego na spektakularny sposób zarabiania pieniędzy?
LEKCJA 8. Dobre relacje z subskrybentami. 23 minuty. Mam już bazę subskrybentów. Jak prowadzić z nimi dialog? Co wysyłać potencjalnym klientom? Jak sprawić aby niechcący zamawiali u ciebie usługi lub kupowali produkty?
LEKCJA 9. Jaką pensję chce ci wypłacić zleceniodawca? 21 minut. Nie patrz na przychody, patrz na zyski. Co by było, gdybyś przez cały czas pracował dla jednego klienta za określoną stawkę? Materiał otwiera oczy na prawdziwe zyski ze zleceń.
LEKCJA 10. Rola fotografa w dużej korporacji. 27 min. Fotograf jest jednym z małych trybików koła dużej korporacji. Jak wczuć się w swoją rolę i zagościć na dłużej jako zleceniobiorca korporacji? Jakie działa duże przedsiębiorstwo? Jakie są potrzeby i czego oczekuje od Ciebie przedstawiciel korporacji np. prezes czy dyrektor regionalny?
LEKCJA 11. Jak się odnaleźć w mieście do 10 tysięcy osób? 15 min. Jaką strategię przetrwania zastosować będąc fotografem w małym mieście? Co zrobić aby nie było to tylko przetrwanie? Z kim zawrzeć niezbędne alianse? Wady i zalety działalności w małym mieście. Jak się reklamować w miastach do 10 tys. mieszkańców?
KLIENT: NESSI s.c. / Garwolin, ZLECENIE: Zdjęcia wizerunkowe z modelka PRODUKCJA: AGENCJA FOTO OKO
Moduł 6.
Teoria + instruktaż. Materiał wideo. 1 godzina 30 minut.
ROZWÓJ
LEKCJA 1. Jak wygrywać konkursy fotograficzne cz. 1. 49 minut. Konkursy działają motywująco na nas. Jak przygotować się na konkurs fotograficzny? Co należy uwzględnić podczas wysyłania zdjęć? Ta część dotyczy głównie wyboru odpowiedniego konkursu i analiza regulaminu.
LEKCJA 2. Jak wygrywać konkursy fotograficzne cz. 2. 41 minut. Druga część przygotowania do konkursu. Tym razem omawiam konkretny przykład, w którym przygotowuję się do konkursu i jak się po nagraniu okazało, wygrywam ten konkurs. Jak wykonać zdjęcia, jak je wyselekcjonować? Jak stworzyć nieprzegadany zestaw?
LEKCJA 3. Zatrudniam pracownika! - Zwariowałeś? 34 min. Spójrz na zakładkę "o nas" na tej stronie. Zwróć uwagę, że nie jestem sam. Mam zespół specjalistów w swojej dziedzinie. Kiedyś szukałem pracy, teraz daję pracę. W jaki sposób umiejętnie podzlecać prace? Jaką pracę może wykonać ktoś z zewnątrz? Kiedy to się zaczyna opłacać? Zalety zatrudniania pracowników. Jaką formę zatrudnienia wybrać? Jak znaleźć odpowiednią osobę /uwaga, bardzo trudne!/? Dlaczego zatrudniam coraz więcej pracowników?
LEKCJA 4. Jak zneutralizować zły wpływ otoczenia? 20 min. Na pewno słyszałeś to "Znajdź sobie prawdziwą pracę! Kiedy zaczniesz zarabiać? Kiedy zajmiesz się mieszkaniem..." Czy te obawy rodziny i pobłażliwe spojrzenia znajomych są godne uwagi? Jesli tak, to co mam zmienić? Jeśli nie, to jak sobie z mi dawać radą aby nie zruinować swojego małżeństwa, związku, przyjaźni, kontaktów, relacji. Przez lata się zastanawiałem będąc kilka razy na skraju bankructwa czy to ma sens? Oto wyniki wieloletnich rozważań na ten temat. W tym materiale podaje konkretne rozwiązania.
LEKCJA 5. Trik windujący stronę w wyszukiwarce. 26 min. Kilka lat temu postanowiłem nieco inaczej skonstruować swoją stronę www. Wprowadziłem w niej jeden wydawałoby się mało istotny element. Po latach okazało się, że to działa i stosuje obecnie tę technikę jeden z największych sklepów internetowych z obuwiem i odzieżą w Polsce. Jest to trik pozycjonerski, całkiem legalny i etyczny, który winduje Twoją stronę wysoko w wynikach wyszukiwania.
KLIENT: Seacret Natural Spa /dystrybutor/ ZLECENIE: Packshoty kosmetyków Seacret do Trendów Galerii Bałtyckiej, fot. Szymon Zduńczyk
Moduł 7.
Teoria + instruktaż. Materiał wideo. 1 godzina 2 minuty.
URZĘDY
LEKCJA 1. Podatki. Twoje prawa i obowiązki. 20 min. Ogólny rys na system podatkowy. Co jest najważniejsze? Za co można dostać mandat lub karę? Jaki jest Twój największy ustawowy przywilej?
LEKCJA 2. Najtańsze prowadzenie działalności gospodarczej. 17 min. Analiza sposobów opodatkowania Twojej firmy. Zalety i wady dwóch najpopularniejszych dróg prowadzenia księgowości. Sposób na firmę o małych kosztach i dużych kosztach.
LEKCJA 3. Jak uniknąć kary w urzędzie skarbowym. 25 min. Krótki i treściwy materiał o prostym sposobie na uniknięcie mandatu lub kary możliwej do nałożenia przez urząd skarbowy.
LIVE. Fotografowanie polerowanego metalu
Czas trwania: 53 minuty
Szparowanie i opracowanie graficzne zdjęć mebli
Czas trwania: 1 godzin 53 minuty